utorak, 6. listopada 2015.

Prosvjed u Ježdovcu: "Ogorčeni smo činjenicom da se bazna stanica može postaviti bez da se ikoga išta pita"


Ježdovčani protiv bazne stanice za mobitele
U prigradskom naselju Ježdovec mještani prosvjeduju zbog bazne stanice teleoperatera koja se postavlja u njihovu susjedstvu. Smatraju da im se zdravlje ugrožava bez njihova pristanka, dok teleoperater tvrdi - sve je prema zakonu.
Posted by Zagrebačka panorama on 7. listopad 2015


Uznemireni mještani naselja Ježdovec organizirali su prosvjed jer je u njihovom susjedstvu, u neposrednoj blizini obiteljskih kuća, u tijeku postavljanje bazne stanice jednog teleoperatera, kako tvrde mještani - bez dozvole i bez njihovog znanja.

- Tu su se odvijali radovi za koje nismo mogli dokučiti koje su vrste dok se nisu počeli izvlačiti
kablovi koje vidite. Tada je pozvan komunalni redar koji je utvrdio da oni zaista nemaju nikakvih dozvola. Nakon toga, idući dan, mi mještani koji smo se okupili, fizički smo blokirali daljnji rad radnika na izradi te stanice - izjavio je stanovnik Ježdovca Tomo Čerkez.

Jedan od mještana je ponudu teleoperatera da se u njegovom domu postavi bazna stanica odbio, uz objašnjenje da nema novaca zbog kojih bi on ugrozio zdravlje svojih susjeda i svog naroda, ali ne razmišljaju svi na taj način. Sama bazna stanica trebala bi se postaviti na tavanu drugog mještana, koji je, usprkos tome što je dječja soba njegovih susjeda udaljena samo nekoliko metara, dopustio postavljanje i time ugrozio zdravlje svih susjeda, naravno, uz novčanu naknadu.

- Došao je susjed s druge strane i rekao je da su mu prije par mjeseci došli iz Tele2 ponuditi postavljanje bazne stanice na njegovu kuću. Rekao je da nema tih novaca zbog kojih bi on ozračivao svoje susjede. On je tako odlučio za sebe, nije mu do novaca. Ovaj susjed je odlučio drugačije - razočarana je Vesna Mužina, jedna od sudionica prosvjeda.


- On nas jednostavno ne želi slušati. Ja se nadam da je on zaista uvjeren da to ne šteti. Međutim, možda će iz nekog neznanja naštetiti svom zdravlju, kao i zdravlju svoje djece i svih svojih susjeda. Taj repetitor se nalazi na tavanu njegove kuće, a on spava dva metra ispod i sva njegova obitelj - dodao je Čerkez.

O štetnosti od zračenja stručnjaci imaju različita mišljenja, a u Ježdovcu smatraju da nije primijenjen najveći mogući oprez kod odobravanja postavljanja bazne stanice, a muči ih i to što ih nitko nije ni pitao za njihova mišljenja i stavove.

- Ja sam ogorčena činjenicom da se može postaviti bazna stanica koju smatram štetnom bez da se ikoga išta pita. Ja živim deset metara od te kuće. U potkrovlju živimo moja djeca i ja i gledamo na taj tavan i ne možemo si pomoći. Država je definirala nekakve razine značenja. Ako su moja djeca u školi, teoretski bi morala biti zaštićena, ali ja ne znam tko ih doma štiti. Mogu paziti na zračenja koja već imamo od računala i mobitela i kućanskih aparata, ali ja u svom životu mogu izabrati koliko ću se tome izlagati - mogu odgajati djecu da nemaju mobitele. Ali jednom kada se ova bazna stanica postavi, ja nemam kamo pobjeći - ogorčena je Vesna Mužina.

Mještani Ježdovca tvrde da ih ni odgovarajuće državne dozvole neće zadovoljiti - oni jednostavno ne žele baznu stanicu u svom susjedstvu, budući da postoje mnoge alternativne lokacije za postavljanje stanice koje ne bi ugrožavale zdravlje ljudi a preko 90 posto stanovništva Ježdovca već je potpisalo peticije protiv postavljanja bazne stanice. Preostaje samo pitanje hoće li bezobrazni teleoperater ipak pronaći malo ljudskosti i izabrati zdravlje ljudi iznad mogućeg profita.

Nema komentara:

Objavi komentar